Godziny pracy:
poniedziałek 8:30-18:00 (do odwołania do godziny 16:00)
wtorek – piątek 8:10-15:35
przerwa 12:30-12:55 (na czas trwania przerwy wszyscy interesanci opuszczają Czytelnię Akt)
adres emailowy: czytelniaakt@pruszkow.sr.gov.pl
Od dnia 1.06.2020 r. do odwołania udostępnia się do wglądu fizyczne akta spraw:
a. w których wyznaczone są terminy rozprawy lub posiedzenia jawne w ciągu najbliższych 21 dni, jednak nie później
niż na dwa dni przed wyznaczonym terminem,
b. dla osoby, która wnioskuje o wgląd lub jej mandanta, jeżeli biegnie termin do wniesienia środka zaskarżenia
lub do uzupełnienia braków formalnych pisma,
c. z uwagi na inny szczególnie uzasadniony przypadek, za zgodą Prezesa Sądu, Przewodniczącego Wydziału
lub sędziego dyżurnego.
- zamawianie akt do Czytelni możliwe jest
a) pod numerami telefonów:
I Wydział Cywilny – 22 7334 100, Sekcja Nakazowo - Uproszczona I Wydziału Cywilnego – 22 7334 100
II Wydział Karny - 22 7334 100, Sekcja Wykonywania Orzeczeń – 22 7334 159
III Wydział Rodzinny i Nieletnich – 22 7334 100
b) za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem czytelniaakt@pruszkow.sr.gov.pl
- składając zamówienie należy podać:
sygnaturę akt sprawy, w przypadku akt wielotomowych – numer tomu,
imię i nazwisko oraz rolę w postępowaniu (np. powód, oskarżony, pełnomocnik, obrońca)
dane kontaktowe
- Do odwołania każda osoba wchodząca do budynku Sądu Rejonowego w Pruszkowie (interesanci, sędziowie i pracownicy) zobowiązana jest do poddania się środkom bezpieczeństwa obowiązującym w Sądzie zgodnie § 1 pkt. 1-4 Zarządzenia 01/06/2020 Prezesa i Dyrektora Sądu Rejonowego w Pruszkowie z dnia 01.06.2020r.
- Na Czytelnię Akt będę wpuszczane jedynie osoby wcześniej umówione na przeglądanie akt.
- Na Czytelnie Akt należy zgłaszać się pojedynczo, bez osób towarzyszących.
- Na Czytelni Akt wprowadza się ograniczenie liczby interesantów mogących w tym samym czasie przebywać w pomieszczeniu do 2 interesantów jednocześnie w wyznaczonych przez pracownika miejscach.
- Akta udostępniane są dla interesanta na czas 45 minut, który biegnie w wyznaczonym uprzednio terminie i nie podlega wydłużeniu bez względu na ilość zamówionych akt, z uwagi na konieczną dezynfekcję i przewietrzenie pomieszczenia.
- Wgląd do akt spraw Interesanci otrzymują po uprzednim zgłoszeniu wniosku w tym przedmiocie, który powinien zawierać wskazanie przyczyn, dla których jest konieczny i wyszczególnienie dokumentów które Interesant chce obejrzeć - wgląd do akt następuje po telefonicznym lub e-mailowym potwierdzeniu, że udostępnienie akt nastąpi w wyznaczonym dniu i o określonej godzinie zgodnie z zapisami prowadzonymi przez Biuro Obsługi Interesanta.
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Regulamin Czytelni Akt.pdf | 1.43 MB |
Aneks nr 1 z dn. 16.03.2020 r. do Regulaminu BOI i Czytelni Akt_0.pdf | 672.08 KB |
Aneks nr 4 z dn. 1.06.2020 do Regulaminu BOI i Czytelni Akt_0.pdf | 1.29 MB |